Dolgu Diş

Çene Cerrahisi ve İleri İmplantoloji Uzmanı

Tedaviler

Diş dolgusu nedir?

Diş dolgusu, çeşitli sebeplerden dolayı dişlerde meydana gelen kırılma, çürüme, çatlama gibi problemlerin giderilmesi amacıyla çeşitli materyallerle restore edilmesidir.

Problemli dişlere eski fonksiyonlarını kazandırmak için uygulanan basit bir yöntem olmasının yanında uygulaması oldukça kolaydır ve bu tedavi yöntemiyle kişinin diş kaybına uğramasının önüne geçilmektedir..

Yetersiz ağız hijyeni, alkol ve sigara kullanımı, genetik faktörler, beslenme şekli gibi birçok nedene bağlı olarak dişlerde zamanla çürümeler meydana gelebilir.

Diş dolgusu nasıl yapılır?

Hekim tarafından hastaya diş dolgusu yapılmasının uygun görülmesi durumunda, ilk olarak kişiye lokal anestezi uygulanarak, dişin çürük kısmı temizlenir ya da daha önceden yapılmış mevcut bir dolgu var ise çıkartılır ve diş dolgu uygulaması için diş uygun hale getirilir. Sonrasında oluşan boşluk uygun malzeme ile doldurularak, diğer dişlerle olan uyumu kontrol edilir ve işlem tamamlanır.

Diş dolgusu sonrasında ağrı olur mu?

Diş dolgusu tedavisi sonrasında dişlerde 12 saate kadar ağrı ve hassasiyet olabilir. Bu durum normal kabul edilir ve ağrı yaşayan kişilere hekim tarafından hafif bir ağrı kesici önerilebilir. Sonrasında ağrının geçmesi ve kişinin normal bir şekilde yiyip, içebilmesi ön görülmektedir.

Hamileyken dolgu yapılır mı?

Hamile olan kişilerin en çok merak ettiği soru kesinlikle hamileyken yapılan dolgunun bebeğe herhangi bir zararı olup olmayacağıdır. Hamilelik döneminde ortaya çıkan diş problemleri oldukça sık karşılaşılan bir durumdur. Sanılanın aksine dişe yapılan dolgunun bebeğe herhangi bir zararı dokunmamaktadır. Gebeliği takip eden doktorun onayı alındıktan sonra gebeliğin her döneminde diş dolgusu yaptırılabilir.

Ancak kişinin eğer gebelik gibi bir planı var ise öncesinde diş muayenesi yaptırarak var olan sorunların giderilmesi doğru bir hareket olacaktır.